El mal alè: halitosi

Informació al pacient / El mal alè: halitosi

Nou de cada deu casos de mal alè tenen el seu origen a la boca, ja que és allà on viuen els milions de bacteris que produeixen sulfatats volàtils, que són els que causen l’halitosi.

Aquest trastorn pot arribar a afectar les relacions interpersonals i a disminuir l’autoestima.

Principals causes del mal alè:

1. Presència de càries dentals.
2. Malaltia de les genives.
3. Acumulació de sarro.
4. Problemes de l’aparell digestiu o respiratori.

Què fer si tinc halitosi?

El primer que hem de fer si sospitem o es pateix d’aquest mal, és anar al dentista, per a què determini si presentem o no halitosi. Si fos el cas, ell/a analitzarà a què es deu i donarà pautes per millorar la nostra higiene bucal.

L’únic tractament efectiu per al mal alè és eliminar els bacteris bucals que l’ocasionen. Per tant, cal tractar la càries i la malaltia de genives (gingivitis, periodontitis o piorrea), començar amb una correcte higiene bucal diària netejant també la llengua mitjançant l’ús diari del raspall dental, pastes dentals, fil i col·lutoris dentals que permetin la remoció eficaç de la placa bacteriana.

Les altres causes de l’halitosi poden ser degudes a certs medicaments, problemes gàstrics, malalties com diabetis mal controlada i la insuficiència renal crònica.

El mal alè del matí al llevar-se simplement és el resultat d’estar en dejú, no respon a cap malaltia.

Sabem que qui pateix aquest problema és troba molt cohibit. No dubti en consultar-nos el seu cas, estem per ajudar-lo

Temes relacionats: Càries i genives malaltes, Com raspallar-se les dents.