Endodòncia

Especialitats / Endodòncia

Per què s’ha de fer una endodòncia?

1. Perquè permet mantenir la peça dentària per més temps a la boca, sense la necessitat d’extreure-la, evitant els aspectes negatius del procediment de l’extracció, el desequilibri de la posició dental, la disminució de la capacitat i eficiència de la funció masticatòria i els indesitjables efectes estètics de les absències de les peces dentàries.

2. S’evita que la peça dental a tractar tingui mobilitat.

3. S’evita la possibilitat que s’origini una infecció o progressi una infecció als ossos maxil·lars, que a més a més pot afectar a la salut general del pacient.

4. Prevé el mal alè i el mal gust de boca.

5. Elimina una font considerable de microorganismes que podrien afectar la resta de dents.

Es pot fer una endodòncia amb un flegmó?

Sí. Netejant els conductes de la dent s’ajuda a la resolució de la infecció.

Són més fràgils les dents després de l’endodòncia?

Sí, ja que quan el nervi ja no hi és la dent es “deshidrata”. Continua sent dura però fràgil. Per aquesta raó és necessari posar una funda/corona dental perquè la dent no es trenqui i s’hagi d’extreure.

Existeix alguna alternativa a l’endodòncia?

L’alternativa és l’extracció de la dent i, com que és un fet irreversible, a Dentalògic proposarem primer la realització de l’endodòncia. No hi ha res millor que la pròpia dent.

Què puc notar després de l’endodòncia?

1. Pot passar dos dies amb molèsties després del tractament.
2.
La percepció de la força al mastegar pot ser diferent durant els primers tres mesos.
3.
Consulti’ns per a qualsevol dubte que tingui.

Qui fa les endodòncies?